آشنایی پرورش دهندگان طیور بومی نهبندان با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان 

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان از آشنایی پرورش دهندگان طیور بومی نهبندان با آنفولانزای  فوق حاد پرندگان خبر داد.

محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: دوره آموزشی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستای برک برگزار شد و تا کنون موردی از این ویروس در این شهرستان مشاهده نشده است.
 
وی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  يک بيماری ويروسی می باشدکه علاوه بر طيورمی تواند  ساير حيوانات از جمله خوک، اسب و همچنين انسان را درگير نمايد. 
 
راه انجام گفت: پرندگان وحشی و آبزی می توانند بدون اينکه خود مبتلا به بيماری شوند، ويروس آنفلوانزای طيور را با خود جابجا کنند و همچنین مرغ، خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زينتی، پرندگان وحشی و شتر مرغ نیز از پرندگان حساس به بيماری می باشند.
 
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: شروع ناگهانی تلفات با روند افزايشی،  انتشار ناگهاني بيماری در گله،  بي حالي شديد، پژمردگی، تجمع همگانی،  کاهش شديد مصرف دان، افت ناگهانی و شديد توليد تخم مرغ روزانه و علائم تنفسی حاد از علائم اولیه شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است .
 
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش چهره به چهره به جامعه هدف وظیفه روزانه کارشناسان دامپزشکی در این شبکه است بیان کرد: بانوان حاضر در روستاها عمده ی تمرکزشان بر نگهداری طیور بومی بوده و آشنایی ایشان با این بیماری می تواند سلامت آنها را تضمین کند.
 
راه انجام در پایان ضمن تشکر از کارشناسان پست دامپزشکی دهک که نسبت به  برگزاری این گونه کلاس ها در روستاهای تحت پوشش خود همت می گمارند، از مردم خواست نسبت به خرید مرغ زنده از دستفروشان خودداری نموده و هرگونه تلفات غیر عادی پرندگان خود را به شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان با شماره تلفن 32622357 اطلاع رسانی نمایند.
 
انتهای پیام / ط آ
 

برگزاری دوره آموزشی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستای برک  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.